ALT+F9 zorgt ervoor dat je de regels kan bekijken in code vorm, of opnieuw de ingevulde vorm.
In dit onderdeel bekijken we hoe we een gegevensbereik vanuit Excel kunnen importeren in een Word document. We behouden hierbij de koppeling naar het bronbestand. Op deze manier worden wijzigingen die in Excel worden doorgevoerd, ook getoond in het Word document.
Let op! De wijzigingen worden niet doorgevoerd wanneer deze in Word worden gemaakt. Je moet er ook op letten dat het bronbestand geen andere naam krijgt, of niet verplaatst wordt naar een andere locatie, want dan zal de koppeling niet meer correct zijn.
Gegevens kunnen vanuit een Excel document ook geïmporteerd worden in een Powerpoint presentatie waarbij de koppeling behouden wordt. Opnieuw worden de wijzigingen doorgevoerd wanneer deze in Excel worden aangepast, maar niet in de andere richting.
Ook een grafiek kan je met koppeling gaan toevoegen in een Word document of in een Powerpoint presentatie. Uiteraard kan het ook via een afbeelding of zonder koppeling.
Gegevens worden niet altijd automatisch vernieuwd na het sluiten van de documenten. Hoe je er toch voor kan zorgen dat je de nieuwste gegevens ziet, zie je in dit filmpje.
Wanneer gegevens worden aangeleverd in een Excel document, maar het bedrijf werkt met Access databases, om zo ook relaties te kunnen leggen via verschillende gegevens, kan het handig zijn om deze gegevens te gaan importeren in een nieuwe tabel in een Access database. Hoe je dit kan doen, zie je in het filmpje.
Het kan ook handig zijn gegevens vanuit Access, naar Excel te exporteren. Dit kan op zich dan eventueel gebruikt worden als import bestand voor een andere toepassing, of is voor mensen die Access niet kennen eventueel leesbaarder, indien zijn bijvoorbeeld enkel wensen te beschikken over één specifieke lijst.
Verzendlijsten worden gebruikt om gegevens vanuit een bepaalde toepassing (vaak Excel of Access) te gebruiken voor het opstellen van bijvoorbeeld brieven, etiketten of enveloppen. Zo kan je één brief, één etiket of één envelop maken, en je genereert op basis van je Excel document of tabel uit Acess een hele hoop brieven, etiketten of enveloppen. Je kan voor zowel de brieven, als de etiketten en de enveloppen gegevens vanuit Excel of Access gebruiken. Hieronder enkele voorbeelden.
In dit filmpje wordt getoond hoe je gegevens vanuit Access gebruikt om brieven op te stellen.
In dit filmpje kan je bekijken hoe je gegevens vanuit Excel gebruikt om brieven op te stellen.
In dit voorbeeld worden etiketten gegenereerd op basis van gegevens uit Excel.
In dit filmpje wordt getoond hoe je enveloppen kan maken op basis van gegevens uit Excel.